miercuri, 24 septembrie 2008

Strasbourg

In viziunea mea Strasbourgul nu avea atat de multe de oferit pana sa ajung acolo. In afara de faptul ca puteam sa depun o petitie pentru drepturile omului si ca o sa vad o capitala Europeana nu stiam mare lucru. Este un oras mic, daca e sa il comparam cu Parisul sau Bucurestiul, cu cladiri in stil alsacian, o atmosfera linistita dar cu destul de multe elemente moderne incat sa nu uiti ca esti intr-o capitala europeana.

Hotelul la care am stat se numeste Etap si il recomand tuturor celor care sunt in cautare de preturi convenabile si servicii ireprosabile, in Strasbourg cel putin. Cei de la receptie au fost foarte draguti desi ne intelegeam cu ei in trei limbi diferite. Singurul inconvenient care a fost resimtit de bugetul nostru de calatorii a fost parcarea.

Prima cladire care am vazut-o a fost gara. Nu pentru ca auzisem despre ea ci doar pentru ca hotelul la care am stat era situat langa ea. Nimic special nu? Gresit. Ca orice cladire din Franta, gara din Strasbourg trebuie sa contina putina arta impletita cu simtul practic. Desi aparent o cladire moderna la exterior, cladirea veche este inca intacta si protejata de fatada de sticla si metal. Mi-a placut ca simteai ca ai intrat intr-o gara europeana: curatenie, oameni civilizati... si preturi pe masura. Dar asa este in toate garile nu? Ceea ce nu vedeti in toate garile, sau ma rog, in afara lor, este un parc in miniatura, cu iarba bine intretinuta pe care aveai voie sa stai fara sa urle un politist ca nu ai voie ca o strici. Fara babe iesite cu cainii la plimbare, fara mizerii, desi metroul era aproape, fara alte specii rare de animale domesticite de pe la noi care sa asculte guta si salam pe la telefoane. Din ce am observat francezii chiar apreciaza culoarea verde si incearca sa o conserve, nu sa o transforme in parcari.

In ziua in care am ajuns am iesit sa ne plimbam pe strazile orasului. Am vazut ce inseamna un metrou adevarat, nu cutiile alea de tinichea in care toti dansam dupa o coregrafie dictata de sinele decalate in fiecare dimineata. Cat ne-am plimbat am "descoperit" piata Kleber si piata Guttenberg. Prima este destul de frumoasa, cu o fantana arteziana de efect iar a doua este numita dupa inventatorul tiparului a carui statuie troneaza in mijlocul ei langa un carusel de moda veche despre care nu pot sa va spun daca e acolo permanent sau doar am avut noi noroc.


Catedrala din mijlocul orasului este absolut uimitoare. O cladire inalta de cateva sute de metri, in stil gotic troneaza impunatoare de cum intri in piata. Pur si simplu nu poti sa nu exclami wow. De parca inaltimea nu era suficienta sa te faca sa te opresti in loc, basoreliefurile si dantelaria specifice stilului gotic te fascineaza de cum dai ochii de frumoasa biserica. Am avut norocul sa fie Duminica cand am ajuns in Strasbourg asa ca am avut placerea sa asistam la o parte din slujba. Nu am inteles nimic din ce zicea omul ala acolo... da canta asa frumooosss... Adevarul e ca sunetul orgii combinat cu cel al corului din catedrala erau ireale, am incercat chiar sa le inregistrez dar pur si simplu nu este acelasi sentiment. Daca veti vizita vre-odata orasul incercati sa includeti in sejur o zi de duminica pentru ca experienta nu poate fi descrisa in cuvinte. In acelasi loc gasesti si cea mai veche farmacie din Europa si Casa comertului cu o fatada din lemn sculptat, foarte frumoasa dar eclipsata de catedrala.


Va recomand o cursa cu vaporasul cu peretii de sticla... care spre rusinea mea nu stiu cum as putea sa il numesc. Pentru noi a fost mai mult un refugiu pentru ca incepuse sa ploua dar turul este chiar interesant. Inca un lucru care trebuie sa il faceti cat sunteti in Franta este sa gustati specialitatile tarii, aici am mancat niste tarte absolut delicioase pe care sunt sigura ca nu le voi intalni in Romania prea curand. Sunt o groaza de optiuni si in general dulciurile sunt absolut delicioase.


Sper ca v-am facut pofta de Strasbourg si daca doriti sa mai vedeti poze le gasiti aici.

Niciun comentariu: