luni, 22 septembrie 2008

Generatia Copy Paste

Sa copiez? Cine? Eu?

Am trait sa o aud si pe asta. Sunt acuzata ca am copiat o persoana pentru ca mi-am facut blog. Sincer? Uite ce cred eu despre verbul a copia si consecintele lui in practica de zi cu zi.

In primul rand ar trebui sa fie ceva de laudat cand o persoana te copiaza pentru ca asta inseamna ca ai facut sau ai spus ceva inteligent sau interesant. In al doilea rand toti copiem pentru ca in asta consta procesul de invatare, privim si imitam, exact ca maimutele. Singurul lucru care ne-a facut pe noi sa evoluam este dorinta de a invata la randul nostru pe altii (daca e sa luam in consideratie Teoria Evolutionista). Si hai sa fim seriosi o secunda si sa recunoastem ca suntem o generatie cu reflexul copy paste adanc inradacinat in subconstient. Copiem la examene, referate, lucrari de licenta, modul de a ne imbraca si expresii. Copiem chiar si fara sa ne dam seama pentru ca este imposibil sa stii tot ce este de stiut pe lumea asta si iti garantez ca la un moment dat, undeva pe glob, un om are aceeasi idee de baza care tu o credeai produs de marca al propriei minti. Singura diferenta consta in punerea in practica, esenta e aproape mereu aceeasi.

Cat despre a fura o idee… nici in asta nu cred. Daca era o idee importanta, lasa orgoliul si grandomania si nu o spune in gura mare. Este o diferenta intre a comunica si a divulga. Si daca stau sa ma gandesc, daca tu nu ai fost destul de rapid, motivat sau capabil sa o pui in practica atunci nu fi un frustrat, fii bucuros ca ceea ce ai gandit a fost un succes. Din moment ce tu ai gandit conceptul, esti capabil sa mai scoti inca o idée la fel de geniala. Nu da vina pe altii.

Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu il asteapta” – Woody Allen

Niciun comentariu: